Desatoro výnimočného marketingu pre každú firmu

By brano

Ako sa odlíšiť od konkurencie a zaujať svojim marketingom? V dnešnom blogu vám predstavíme 10 zaujímavých inšpirácií. Pozrite si nové trendy, ktoré budú vládnuť marketingu v roku 2018.

 

1. Mobilné videá

Ak rok 2017 patril videu, tak rok 2018 bude patriť mobilnému video obsahu. Na firemné webstránky či sociálne siete prichádza čoraz viac návštevníkov cez smartfóny, preto je namieste začať vytvárať špeciálne videá pre mobilné zariadenia.

Odlišovať sa budú predovšetkým dĺžkou, dynamikou, formátom či veľkosťou grafiky. Experimentovať sa tiež oplatí aj s 360° videami či virtuálnou realitou.

 

2. Livestreamy

Najväčšou výzvou v tomto roku bude pre firmy schopnosť komunikovať so zákazníkmi v reálnom čase. Vďaka livestreamom na Facebooku môžete fanúšikov pozvať prostredníctvom živého vysielania na váš firemný večierok, diskusiu či konferenciu.

A v prípade, že chcete získať konkurenčnú výhodu, začnite využívať livestreamy na Instagrame, ktoré ešte stále pozná len malý počet firiem. Ak vás zaujíma ako vytvoriť dobré video či vymyslieť interaktívny livestream, napíšte nám a skonzultujeme váš nápad.

 

 

3. Chatboti

Veľký rozmach vo vodách marketingu v poslednom období zaznamenal trend tzv. chatbotov. Ide o programy, ktoré automatický odpovedajú na otázky zákazníkov a nahrádzajú tak reálnu osobu. S takýmto chatbotom dokáže zákazník vyriešiť svoje problémy, reklamácie, vie si cez Facebook Messanger rezervovať produkt či kúpiť si lístky na festival. Vlastného chatbota si môžete vytvoriť aj vy, a to prostredníctvom viacerých bezplatných aplikácií.

 

4. Facebook komunity

Najväčšie zemetrasenie na Facebooku spôsobil minulý rok „prieskumník“, ktorý odstránil z nástenky používateľov firemné príspevky a presunul ich do nového „feedu“, kam sa musia ľudia manuálne prekliknúť. To spôsobilo pády dosahov, ale aj interakcií.

Ako s tým však bojovať? Jedným z riešení je vytvoriť si špecializované facebook skupiny a pozvať do nich svojich fanúšikov. Dôležité však je poskytnúť im prémiový obsah či už sú to rôzne benefity, zľavy, aktuality alebo pikošky zo zákulisia firmy.

 

5. Firemný blog

Aj vďaka Facebook prieskumníku dnes už firmy vedia, že spoliehať sa len na sociálne siete sa neoplatí. Preto sa späť medzi efektívne marketingové nástroje vracajú blogy, konkrétne tie firemné. Svoje články môžete publikovať napríklad na Trende, Denníku N alebo SME-čku, prípadne si môžete vytvoriť vlastný blog cez WordPress. Ako na to, vám poradíme.

 

6. Storytelling

Ešte stále zabúdame v marketingu na jednu z najdôležitejších esencií a tou je príbeh. Ako ho môžete využiť v komunikácii? Možností je hneď niekoľko. Začnite sa pozerať na všetky statusy, popisy produktov, blogy či svoje videá ako na príbehy, ktoré môžete zákazníkom vyrozprávať. Pridajte emóciu, zápletku a nezabudnite na posolstvo, ktoré chcete publiku odovzdať.

 

7. Komunitné eventy

Prejdime teraz z online sveta do toho reálneho. Ten nám totižto ponúka finančne nenáročný a pre všetky firmy dostupný marketing. Sú nim verejno-prospešné kampane či podujatia, ktorých cieľom je pomôcť okoliu v ktorej sa firma nachádza.

Jedným z takýchto podujatí bol napríklad Deň objatí (Hug Day), projekt Denníka SME Hudba mesta či regionálne stretnutia najväčšej facebook skupiny podnikateľov Učíme sa podnikať. Stačí trochu kreativity a dobrý event pre vašu firmu je na svete.

 

8. Guerilla marketing

Ďalší skvelý tip ponúka tzv. guerilla marketing, ktorý sa vyznačuje tým, že dokáže netradičným spôsobom zaujať ľudí, získať si ich pozornosť a niekedy okolie doslova šokovať.

Jedným z nástrojov guerilla je takzvaný street marketing. Ako ho môže využiť vaša firma? Napríklad tak, že si vytvoríte vlastný hashtag, ktorým označíte svoju kampaň, event, nový produkt či službu. Následne týmto hastagom zaplavíte ulice mesta v ktorom podnikáte, aby ste sa dostali do povedomia.

 

9. Micro influenceri

Koľkokrát ste rozmýšľali nad tým, že by bolo fajn osloviť nejakú verejne známu celebritu a požiadať ju, aby bola tvárou vašej značky? Zrejme ste hneď zistili, že na to potrebujete veľký balík peňazí a kontakty.

V marketingu sa však rýchlosťou blesku šíri nový trend. Namiesto veľkých celebrít firmy začínajú oslovovať malých influencerov, ktorých sleduje možno len pár tisíc ľudí, no dokážu svojmu publiku sprostredkovať oveľa autentickejšiu reklamu.

 

10. Vlastná insta stena

Čo si budeme klamať – každá značka chce byť cool aj pre mladú generáciu. Veľmi dobrým nápadom je vytvoriť si vo vašej kancelárii alebo na vašej predajni insta stenu, na ktorej bude logo vašej spoločnosti, slogan či vtipný odkaz, s ktorým sa vaši zamestnanci, ale aj zákazníci môžu odfotiť. Ide o originálny nápad, ktorým sa ľahko odlíšite od svojej konkurencie.

 

Ak sa pýtate na to, aký originálny nápad sa hodí vášmu marketingu, neváhajte nás kontaktovať. Pomôžeme vám vytvoriť hodnotné logo, štýlovú grafiku, pútavé promo video či komplexnú marketingú kampaň, vďaka ktorej porastú vaše predaje a taktiež aj povedomie o vašej firme.

 

 

Zdieľať:
Vaše meno*
E-mail*
URL adresa
Komentár*